<
Schliessen
Schliessen

Wyjazd do pracy w Niemczech

Po zakończonym procesie rekrutacji i zdecydowaniu się na współpracę z danym zleceniodawcą organizujemy szkolenie online dla naszych franczyzobiorców. Podczas szkolenia są omawiane szczegóły umowy franczyzowej, wyjaśniona forma i zakres współpracy oraz rozwiane zostają wszelkie wątpliwości. Celem szkolenia jest efektywne przekazanie najważniejszych informacji, praw i obowiązków opiekunów oraz zrozumienie zasad systemu franczyzowego.

Następnie przychodzi czas na organizację podróży do miejsca zlecenia. Każdemu nowemu franczyzobiorcy zostaje przydzielona osobista koordnytorka, która udzieli wskazówek dotyczących najlepszej opcji dotarcia na miejsce wykonywania zlecenia w Niemczech.

Wyjazd na zlecenie
Na pierwsze zlecenie we współpracy z Hausengel pani Zofia wyjechała pod koniec 2016 roku. Dobrze pamięta to zlecenie. „Bardzo się bałam. Przy każdym wyjeździe w nowe miejsce pojawia się strach, wynikający z niepewności, to naturalne.” Po przyjeździe na miejsce okazało się, że stres był niepotrzebny, ponieważ nowa opiekunka została otoczona wsparciem i opieką ze wszystkich stron. Pierwsze spotkanie z nową rodziną przebiegło w życzliwej atmosferze. „Powitanie było bardzo sympatyczne. Wszyscy z tej rodziny się do mnie uśmiechali. Mój zmiennik wprowadził mnie w moje nowe obowiązki i zadania, przekazał mi wszystkie potrzebne do pracy informacje. Rodzina okazała się niezwykle miła i przyjaźnie nastawiona. Podopieczny również był człowiekiem przemiłym, spokojnym i zrównoważonym. Bardzo mile go wspominam.” Wejście w nowe otoczenie ułatwiło kompleksowe wsparcie, jakie pani Zofia otrzymała nie tylko od rodziny i zmiennika, ale także od pracowników Hausengel.

Praca dla opiekunek w Niemczech

Jak przygotować się do wyjazdu za granicę na zlecenie?

kobieta pakuje walizkę

Z doświaczenia wiemy, że pierwszy wyjazd za granicę zwłaszcza do pracy, wiąże się z ogromnym stresem. Obcy kraj, obcy język, obcy ludzie – to wszystko sprawia, że w naszej głowie rodzi się wiele wątpliwości. Ale spokojnie! Z poniższymi wskazówkami i naszą pomocą na pewno zapanują Państwo nad sytuacją.

Na początek warto przygotować sobie listę niezbędnych rzeczy, które przydadzą się nam na wyjeździe, który zwykle trwa od 6 nawet do 12 tygodni.

Ważne dokumenty:

  • Dowód osobisty
  • Prawo jazdy
  • Numer polisy ubezpieczeniowej
  • Dokumenty, umowy otrzymane od firmy, potwierdzające legalność i bezpieczeństwo podejmowanego zlecenia
  • Bilety

Należy także pamiętać o zabraniu:

  • Działającego telefonu z ładowarką, z doładowaną kartą i włączoną usługą roaming
  • Portfela oraz pieniędzy w walucie euro na drobne wydatki
  • Rozmówek polsko-niemieckich lub słownika języka niemieckiego
  • Wszelkich potrzebnych leków, przede wszystkim tych zażywanych na stałe oraz środków przeciwbólowych

Bagaż podręczny w podróży:

  • Napój/woda/termos z kawą lub herbatą
  • Kanapki/przekąski
  • Chusteczki higieniczne lub wilgotne chusteczki do wytarcia dłoni

W zależności od czasu trwania kontraktu należy pamiętać o:

  • Ubraniach (także bieliźnie) – garderoba powinna być schludna, dostosowana do panującej pory roku. Nawet jeśli opiekunka jedzie latem, warto zabrać ze sobą ciepły sweter, a także coś przeciwdeszczowego. Warto również pamiętać o wygodnym obuwiu.
  • Książkach – dla osób, które nie korzystają za granicą z internetu zalecamy zabrać ze sobą ulubioną książkę lub książkę kucharską, by zmniejszyć stres związany z przygotowaniem posiłków.
  • Kosmetykach i środkach higienicznych – płyn do kąpieli lub mydło, ze dwa ręczniki, szampon do włosów, szczotka do czesania, pasta oraz szczoteczka do zębów, kapcie, klapki pod prysznic.
  • Laptopie, tablecie lub tradycyjnych krzyżówkach.

Przed wyjazdem warto również zostawić swoim najbliższym dane kontaktowe rodziny, do której wyjeżdża opiekunka, aby każda ze stron czuła się pewniej.

Koordynatorki Hausengel są dostępne dla Państwa od poniedziałku do piątku w godzinach 08:30 – 17:30 pod numerami telefonów:

+48 61 415 13 08
+48 71 782 59 30

W sytuacjach awaryjnych udostępniamy także numer dyżurny, pod którym można uzyskać pomoc w dniach roboczych po godzinie 17:30 oraz w weekendy 24 h:

+49 171 181 90 92